اجاق گاز کنی که در فضا استفاده می شد

اجاق گاز در هر آشپزخانه ای ضروری است. انواع، طرح ها و الگوی استفاده از اجاق گاز کن ممکن است متفاوت باشد، اما بدون این عنصر خاص، پختن روی آتش امکان پذیر نیست.

در حالی که برخی از اجاق ها با برق کار می کنند، برخی دیگر با گاز کار می کنند. اکثر مردم معتقدند که اجاق گازهای گازی بهتر هستند احتمالاً زیرا تنظیم کردن اجاق گاز را آسان می دانند.

اجاق های گازی توزیع یکنواخت گرما را مشخص می کنند. با توجه به این کیفیت، ظروف به سرعت گرم می شوند و فرآیند پخت و پز را راحت تر و سریع تر می کنند. به این ترتیب در سوخت صرفه جویی می شود.

تنظیم حرارت در پخت و پز اهمیت اساسی دارد. با خاموش کردن حرارت در این اجاق ها، تغییر مقدار حرارت آنی است.

در مورد اجاق های برقی که با وجود خاموش کردن اجاق گاز، مقدار حرارت بلافاصله کاهش نمی یابد، صدق نمی کند.

به دلیل استفاده از گاز، گرمای کلی تولید شده کمتر است و به حفظ گرمایش دمای خانه کمک می کند.

اجاق های گازی گرمای مرطوب تولید می کنند و به غذاهای خاصی مانند کباب، کاسرول و سایر مواردی که باید آب موجود در غذا دست نخورده باقی بماند، کمک می کند.

تمام این مزایا در اجاق گاز الکتریکی وجود ندارد. همچنین اجاق گاز مقرون به صرفه است و برخلاف همتای خود، در صورت پخت بیشتر قبض برق بالا نمی رود.

از آنجایی که استفاده از اجاق گازهای گازسوز مزایای زیادی دارد، مهم است که بتوان اجاق گاز را کار کرد. در هنگام استفاده از آن باید به چند نکته توجه داشت.

سیستم تنظیم حرارت را بشناسید. سه مرحله گرمایش بالا، متوسط ​​و کم وجود دارد. باید بدانید که دستگیره را به کدام سمت بچرخانید تا بتوانید بسته به غذایی که می‌پزید، حرارت را تنظیم کنید. اگر در اینجا سریع عمل نکنید، ممکن است ظرف خود را خراب کنید.

وقتی شیر یا آب را روی اجاق گاز می جوشانید هرگز بی توجه نباشید. اغلب مایع در حال جوش روی اجاق می ریزد و آتش را می سوزاند.

این می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است آتش خاموش باشد، اما گاز به جریان خود ادامه می دهد. این ممکن است گاهی منجر به تصادفات مرگبار شود.

مشعل گاز را مرتب تمیز کنید. استفاده مداوم از اجاق گاز منافذ را مسدود می کند و جریان گاز را مشکل می کند.

بنابراین، آنها باید تمیز شوند تا گاز به طور مداوم جریان یابد. انباشته شدن کثیفی در منافذ مشعل ها مانع از سرعت پخت و همچنین خراب شدن مشعل می شود.

ظروفی را که روی اجاق گاز می گذارید با دقت انتخاب کنید. بسته به اندازه مشعل ها، ظرف باید قرار گیرد. دقت کنید که ظروف آن ها خیلی کوچک نباشند و شعله های آتش اطراف ظروف را فرا نگیرد.