گنجاندن پسته در رژیم غذایی

گنجاندن آجیل و پسته خشک خام در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا در معرض خطر ابتلا به دیابت ممکن است در تعدیل کنترل قند خون مفید باشد.

پسته دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است که بین 4 تا 9.82 متغیر است.

افزودن پسته کوهی کیلویی به غذاهای با شاخص گلیسمی بالا، مانند برنج آب پز، ماکارونی و پوره سیب زمینی، می تواند کل پاسخ گلیسمی پس از غذا را تا 20 تا 30 درصد کاهش دهد.

با شاخص گلیسمی بالا

کنترل وزن
شیوع فزاینده اضافه وزن و چاقی در سراسر جهان یک نگرانی حیاتی برای سلامت عمومی است، زیرا چربی اضافی بدن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

با حدود 600 کالری بین سال‌های 1970 و 2008.4 اگرچه یک توصیه رایج برای کاهش وزن یا حفظ وزن، محدود کردن غذاهای پرچرب و پرانرژی مانند آجیل بوده است.

مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نشان می‌دهد که مصرف متوسط ​​آجیل و پسته فندقی ممکن است به افراد کمک کند تا یک غذای لذت بخش را به مردم ارائه دهند. روشی برای کنترل وزن آنها.84,-89

چوب شور این مطالعه شامل 70 فرد دارای اضافه وزن و چاق بود که به مدت 12 هفته حدود 230 کالری پسته یا چوب شور به عنوان میان وعده بعد از ظهر مصرف کردند. همانطور که انتظار می رفت، هر دو گروه وزن خود را کاهش دادند ، اما روند کاهش وزن بیشتر در گروه پسته نسبت به گروه چوب شور وجود داشت .

هنگامی که پسته اکبری صادراتی به عنوان میان وعده های کنترل شده مصرف می شود، ممکن است از وزن سالم تری در مقایسه با میان وعده های کربوهیدرات تصفیه شده برای افراد دارای رژیم غذایی با کالری محدود برخوردار باشد.

علاوه بر این، کاهش قابل توجهی در شاخص توده بدنی (BMI) در گروه پسته (4.3٪ از BMI) نسبت به گروه چوب شور  و سطح قابل توجهی پایین تر تری گلیسیرید در گروه پسته مشاهده شد. گروه پسته در مقایسه با گروه چوب شور .

  • منابع:
    1. Pistachio nuts: composition and potential health benefits 
  • تبلیغات: 
  1. داستان ذوب شدن یک مرد 40 ساله در دیگ بخار
  2. مردی که با استفاده از بیل مکانیکی مسافر کشی هم می کند
  3. موفقیت یک بانوی خانه دار با سرمایه گذاری اندک!
  4. گرم کردن کلاس های مدرسه به روش رادیاتور