کلاه حصیری بزرگی که قادر بود صاحبش را به پرواز در بیاورد

یک کلاه حصیری بزرگ که از مواد نی مصنوعی یا طبیعی در هم تنیده شده و برای محافظت در برابر نور خورشید لبه دار شده است، یک جزء اصلی کمد لباس مد روز و کاربردی است.

کلاه های حصیری هم برای خانم ها و هم آقایان قابل استفاده هستند و در مدل های مختلفی وجود دارند.

کلاه های حصیری از قرون وسطی در آسیا و اروپا استفاده می شد و هرگز از محافظت و استایل خود در برابر نور خورشید دست برنداشت.

آنها بسیار محبوب هستند زیرا مواد کاه بسیار سبک وزن هستند و این واقعیت که کلاه ها بافته می شوند به این معنی است که دهانه های کوچکی وجود دارد که امکان تهویه و خنک کننده را حتی در گرم ترین تابستان ها فراهم می کند.

آیا کلاه حصیری برای محافظت در برابر آفتاب خوب است؟ بسته به سفتی بافت و اندازه سوراخ هایی که به ناچار به برخی از اشعه های خورشید اجازه تابش می دهد، یک کلاه حصیری می تواند در محافظت در برابر آفتاب عالی یا بسیار ضعیف باشد.

به طور کلی، هنگام خرید یک کلاه آفتابگیر حصیری، بهتر است آن را در مقابل نور خورشید نگه دارید تا ببینید چقدر نور می تواند از آن عبور کند.

کلاه های حصیری محافظ خورشید نیز معمولاً با فاکتور UPF (عامل محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش) درجه بندی می شوند. برای حداکثر محافظت، توصیه می کنیم کلاه هایی با فاکتور UPF 50 بچسبانید.

کلاه های حصیری با بافت محکم تر اجازه می دهد تا نور خورشید بسیار کم باشد و محافظت بیشتری در برابر آفتاب ایجاد کند.

به طور کلی، هر چه بافت کلاه آفتاب‌گیر ظریف‌تر و سفت‌تر باشد، کار بیشتری برای ساخت آن انجام شده و در نتیجه عموماً گران‌تر خواهد بود.

بسیاری از سبک‌های محبوب کلاه حصیری عبارتند از سبک قایق‌ران (که می‌توان آن را در وبلاگ‌نویسان مسافرتی و گوندولاها مشاهده کرد)، کلاه مردانه حصیری نجات غریق (کالیفرنیا دریمینگ، هر کسی؟)، و سبک‌های محبوب فدورا و پاناما، که در ابتدا توسط مردم محبوب شدند. رئیس جمهور سابق تئودور روزولت در جریان بازدید از گردشگران پاناما به طور یکسان.