پنیر کلسیمی دارد که برای بدن ضروری است

کلسیم یک ماده معدنی ضروری است. به ساخت استخوان های قوی کمک می کند و برای عملکردهای دیگر مانند انقباض عضلانی و انتقال عصبی ضروری است.

محصولات لبنی منبع خوبی از کلسیم هستند.

این یکی از دلایل اصلی است که USDA و مؤسسه ملی سلامت (NIH) به مردم توصیه می کنند  پنیر پیتزا مطهر مصرف کنند.

لبنیات همچنین حاوی مواد مغذی مهم دیگری برای سلامت استخوان مانند فسفر، منیزیم، ویتامین D و پروتئین است.

بدون کلسیم کافی، فرد ممکن است در معرض خطر پوکی استخوان باشد. این وضعیت باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود و آنها را مستعد شکستن می کند.

بنیاد ملی پوکی استخوان توضیح می دهد که افراد برای جلوگیری از تحلیل استخوان و پوکی استخوان به پنیر تبریزی گوسفندی کافی نیاز دارند.

اگرچه محصولات لبنی ممکن است حاوی کلسیم بیشتری نسبت به بسیاری از مواد غذایی دیگر باشند، شواهد نشان می دهد که مصرف پنیر چدار ورقه ای می تواند از شکستگی استخوان جلوگیری کند.

به عنوان مثال، یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان می دهد که با افزایش مصرف پنیر پارمزان کیلویی، خطر پوکی استخوان و شکستگی لگن در برخی از مطالعات کاهش می یابد. با این حال، این مورد در همه مطالعاتی که در تجزیه و تحلیل گنجانده شده بود، وجود نداشت.

همچنین توضیح این نکته مهم است که بسیاری از عوامل دیگر می توانند بر سلامت استخوان تأثیر بگذارند، از جمله ورزش، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل و تغییرات در سطوح هورمونی در طول پیری.

یک مطالعه بلندمدت سوئدی منبع معتبری که بیش از 61000 زن و 45000 مرد را در بر گرفت، ارتباط بالقوه ای بین مصرف بیشتر شیر و مرگ و میر بیشتر و بروز بیشتر شکستگی استخوان یافت.

  • منابع:
    1. Is cheese good or bad for you
  • تبلیغات: 
    1. کشف جسد زنی در کارگاه تولید دستگاه بسته بندی!
    2. کار آفرینی که توانست تمام بیکاران شهر را ریشه کن کند
    3. با تخمه یک سوپ خوشمزه درست کنید
    4. سقف ماشین عجیبی که سقف کشسان کار شده است