پسر بچه 3 ساله ای با لوله و اتصالات اهنی برای خود ماشین برقی درست کرد

موارد استفاده از لوله و اتصالات اهنی و یا چدنی: اتصالات لوله چدنی بیشتر در ساختمان سازی استفاده می شود و در داخل پارتیشن نصب می شود. این یراق آلات برای وسایل دستشویی، وان و کمد آب مناسب است.

اتصالات لوله های خاکی چدنی نیز برای زهکشی طوفان از حیاط، پشت بام و حیاط در ساخت و ساز ساختمان کاربرد دارد.

اکثر لوله کش ها این روزها لوله و اتصالات خاکی چدنی را در سازه های مرتفع برای زهکشی، زباله و هواکش و فاضلاب، صرف نظر از ارتفاع ساختمان، ترجیح می دهند.

مزایای اتصالات لوله چدنی: اتصالات لوله چدنی نسبت به سایر انواع اتصالات دارای مزایای متعددی است. برخی از مزایای قابل توجه عبارتند از:
عملکرد: عملکرد و دوام اتصالات لوله چدنی به مراتب بهتر از سایر مواد مورد استفاده برای لوله کشی لوله کشی بهداشتی و طوفان، زباله و لوله کشی است.

اتصالات لوله چدنی بسیار بادوام، تقریباً غیرقابل تخریب هستند و با اکثر مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهند و جز در شدیدترین شرایط نمی سوزند یا ذوب نمی شوند.

این امر خطر گازهای سمی را در صورت آتش سوزی یا حوادث دیگر کاهش می دهد. اتصالات چدنی نیز به دلیل عملکرد بی نظیر خود شناخته شده اند.

کیفیت عایق صدا: در اکثر تاسیسات، واشر نئوپرن و کوپلینگ بدون هابس با لوله و اتصالات چدنی استفاده می شود.

این به نوبه خود نویز و لرزش ناشی از تماس لوله و اتصالات لوله را تا حد زیادی به حداقل می رساند. ساختار و ترکیب چدن به جای انتقال یا تقویت صدا به تضعیف صدا کمک می کند.

تطبیق پذیری: اتصالات لوله چدنی به دلیل تطبیق پذیری خود شناخته می شوند زیرا با طیف گسترده ای از روش های اتصال ارائه می شوند که امکان نصب کارآمد را در بالا و زیر زمین و حتی زیر زمین فراهم می کند.

به دلیل این ویژگی، چدن بیشتر برای زهکشی های بهداشتی و طوفانی، ضایعات و مواد لوله کشی هوا در بازار ترجیح داده می شود.

نصب کم هزینه: یکی از مزایای قابل توجه اتصالات چدنی این است که نصب کم هزینه را تضمین می کند.