نودالیت تند کره ای جاجانگمیون

نودالیت تند کره ای جاجانگمیون از محبوب ترین غذاهای کشور کره جنوبی است؛ البته در حال حاضر این غذا به صورت بسته بندی شده و آماده در فروشگاه های مواد غذایی موجود می باشد. تفاوت این نودل با سایر نودل ها این است که به همراه سس لوبیا سیاه سرو می شود و طعمی نسبتاً تند دارند. بی تردید طرفداران غذاهای تند و فلفلی از خوردن نودالیت کره ای جاجانگمیون لذت می برند.نودالیت تند کره ای جاجانگمیون

نودالیت تند

نودالیت تند این روزها کمتر کسی پیدا می شود که نودالیت را نشناخته و از خوردن آن لذت نبرده باشد. این محصول را می توان به عنوان نوعی غذای فوری و آماده معرفی نمود. نودالیت به صورت خشک و بسته بندی شده در بازار موجود می باشد و امروزه با تنوع طعم بالایی به فروش می رسد. شایان ذکر است که بخشی از بازار نودل به انواع نودالیت تند اختصاص دارد.

در ادامه مطالب بالا باید اضافه کرد که نودالیت، ماهیتی شبیه به ماکارانی دارد، با این تفاوت که خیلی سریع آماده می شود و همراه با طعم دهنده های مختلف، تولید و بسته بندی می گردد. هر کس با توجه به ذائقه خود می تواند، از طعم های مختلف نودل استفاده کند. نودالیت تند، طرفداران زیادی دارد.

لازم به ذکر است که آنچه تحت عنوان نودالیت تند در فروشگاه ها عرضه می شود، به نوبه خود تنوع قابل توجهی دارد. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که انواع مختلف این محصول غذایی ممکن است، همراه با یک پودر طعم دهنده یا سس مایع ارائه شوند، همچنین اقسام گوناگون نودالیت تند از نظر شیوه بسته بندی و نحوه آماده سای تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

به طور کلی نودالیت تند با طعم های مختلف گوشت، مرغ، سبزیجات، سس گوجه فرنگی و … در بازار عرضه می شود؛ علاوه بر این در هنگام انتخاب نودالیت تند با عبارت هایی مثل دو برابر تند و سه برابر تند مواجه می شویم که درجه تندی ماده غذایی را نشان می دهند.

ناگفته نماند که در میان انواع و اقسام نودالیت تند یک سری محصولات خاص با طعم ویژه نیز وجود دارند. در اینجا به انواع نودل تند چینی، کره ای و ژاپنی اشاره می کنیم که طرفداران زیادی دارند.

نودل تند

نودل تند با دیدن عبارت نودل تند، احتمال دارد، این سوال به ذهن خوانندگان برسد که تفاوت نودل با نودالیت چیست؟ در پاسخ باید گفت که این دو محصول در واقع یکی هستند، اما این نکته نیز باید خاطر نشان شود که واژه نودالیت از ترکیب دو کلمه نودل به اضافه الیت به دست آمده است.
الیت یکی از بهترین برندهای تولید کننده نودل در ایران می باشد که به طعم و کیفیت محصولات خود اهمیت زیادی می دهد. به نظر می رسد که به کار بردن کلمه الیت، نشان دهنده محبوبیت نودل های تولید شده توسط شرکت الیت و جا افتادن این محصولات در بازار باشد.

همان گونه که می دانیم، برخی افراد نودل را همراه با طعم تند آن دوست دارند؛ به همین علت در بازار ایران و سایر کشورها می توان اقسام گوناگون نودل تند با مزه های مختلف را مشاهده کرد. برخی از این محصولات کاملاً وارداتی می باشند، در حالی که برخی دیگر به طور کامل در داخل کشور تولید می شوند.

نکته مهمی که باید بیان کرد، این است که به طور کلی پیشینه تهیه نودل های تند به کشور کره جنوبی بر می گردد. در حال حاضر نیز معروف ترین نودل های تند موجود در بازار با پسوند کره ای به فروش می رسند. نودل تند جاجانگمیون و نودل بولداک مشکی تند از معروف ترین نودل های تند کره ای به شمار می روند؛ علاوه بر اینها نودل مرغ و سبزیجات تند، نودل قارچ و سوسیس تند از جمله خوشمزه ترین نودل های دنیا می باشند.

بی تردید در هنگام انتخاب و خرید نودل تند، علاوه بر طعم باید به اصالت محصول، کیفیت و همچنین بهداشتی بودن ماده غذایی دقت کرد؛ از این رو بسته بندی صحیح نودل و درج اطلاعاتی مثل تاریخ تولید و انقضاء بر روی آن اهمیت زیادی دارد.

نودل تند کره ای

نودل تند کره ای در قسمت های پیشین این نوشتار گفتیم که نودل های تند کره ای، بسیار معروف و پرطرفدار هستند. این نودل ها از نظر کسانی که ذائقه آنها با طعم تند و فلفلی غذاها سازگار است، فوق العاده خوشمزه می باشند.

نکته قابل ذکر در مورد نودل تند کره ای این است که علاوه بر طعم عالی و خاص به نوبه خود ارزش غذایی دارد؛ به عنوان مثال مصرف نودل تند فلفلی به درمان سرماخوردگی کمک می کند، همچنین نودل کره ای تند، ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و بیماری های مشابه را افزایش می دهد؛ از این رو مصرف آن در فصول سرد سال توصیه می شود. برخی افراد از نودل تند برای تهیه سوپ های خوشمزه استفاده می کنند. بدون شک خوردن یک سوپ گرم و نسبتاً تند در روزهای سرد زمستان، فوق العاده دلچسب خواهد بود.

برخی ارقام نودل تند کره ای همراه با طعم سبزیجات عرضه می شوند؛ البته می توان انواع نودل تند را همراه با سبزیجات مختلف نیز سرو نمود؛ به این ترتیب یک غذای کامل، مغذی و رژیمی به دست می آید؛ به نحوی که حتی ورزشکاران و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند، از آن استفاده کنند.
در ادامه باید اضافه کرد که به طور کلی مصرف مقدار کمی نودل، افراد را به مدت نسبتاً طولانی سیر نگه می دارد. از طرفی فلفل موجود در نودل کره ای تند به چربی سوزی بدن کمک می کند؛ بنابراین می توان گفت که مصرف صحیح و متعادل نودل تند برای کاهش وزن مفید است.

نودالیت تند کره ای

نودالیت تند کره ای هر چند که نودالیت تند کره ای به خودی خود غذایی خوش طعم به شمار می رود، اما به منظور بالا بردن ارزش غذایی آن می توان بسته به ذائقه یک سری سبزیجات و مواد پروتئینی به نودل اضافه کرد؛ به عنوان مثال طبخ و سرو نودالیت تند به همراه ذرت، هویج، نخود فرنگی یا سبزیجاتی مانند قارچ، فوق العاده خوشمزه خواهد بود.

در ادامه باید اضافه کرد که امروزه بسیاری از مردم انواع نودل را همراه با انواع مواد غذایی گوشتی یا تخم مرغ مصرف می کنند. این کار باعث می شود که نودالیت کره ای یک وعده غذایی کامل را تشکیل دهد؛ علاوه بر این ترکیب نودل تند با گوشت قرمز یا گوشت مرغ، بسیار خوشمزه است، همچنین می توان از تن ماهی یا سوسیس و کالباس استفاده کرد.

هر چند که اصالت تولید نودل تند به کشورهای جنوب شرق آسیا (به خصوص چین و کره) بر می گردد، اما امروزه این محصول در نقاط مختلف دنیا و کشور ایران نیز تولید می شود. همان گونه که پیشتر نیز گفته شد، شرکت نودالیت یکی از مهم ترین و مشهورترین تولید کنندگان انواع نودل در ایران می باشد که عرضه انواع نودل تند کره ای را در دستور کار خود قرار داده است. این محصول تحت عنوان نودالیت کره ای به فروش می رسد.

شایان ذکر است که در زمان خرید نودالیت تند و محصولات مشابه باید به موارد مندرج بر روی بسته بندی محصول دقت کرد. مواردی مثل محل تولید، برند محصول، مواد و ترکیبات استفاده شده برای تولید ماده غذایی و داشتن نشان استاندارد بسیار مهم می باشند؛ البته در هنگام خرید هر ماده غذایی بسته بندی شده باید به سالم بودن بسته بندی آن دقت کرد و تاریخ مصرف آن را نیز در نظر گرفت.

نودالیت تند دیجی کالا

نودالیت تند دیجی کالا به علت محبوبیت بالای نودالیت تند، در حال حاضر این محصول را می توان در بسیاری از سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها و مراکز عرضه مواد غذایی پیدا کرد. حتی برخی رستوران ها، فست فودی ها و کافی شاپ ها، انواع نودل را به عنوان یک غذای فوری به مشتریان خود ارائه می دهند؛ اما علاوه بر اینها امروزه شاهد فروش نودل تند در سایت هایی مثل دیجی کالا می باشیم.

به طور کلی خرید اینترنتی مواد غذایی، مزایای زیادی دارد. این کار در وقت و هزینه افراد صرفه جویی می کند؛ به عنوان مثال با مراجعه به سایت دیجی کالا می توان اقسام گوناگون نودالیت تند را مشاهده کرده، اطلاعات مربوط به آنها را به دست آورد و سپس بدون اتلاف وقت اقدام به خرید نمود. نکته قابل بیان این است که مسئله صرفه جویی در وقت و خرید نودالیت با قیمت مناسب به خصوص برای مشتریان عمده این محصول بسیار مهم می باشد.

در ادامه مطالبی که تا بدین جا گفته می شود، باید بیان کرد که علاوه بر دیجی کالا و سایت های مشابه، در حال حاضر برخی سایت های اینترنتی در حوزه فروش عمده نودالیت فعالیت می کنند. افرادی که به هر دلیل قصد خرید نودالیت تند و محصولات مشابه با حجم بالا را دارند، می توانند از مراجع اینترنتی معتبر کمک بگیرند. این سایت ها محصولات خود را با قیمتی مناسب تر از بازار ارائه می دهند.

ناگفته نماند که انواع نودالیت تند موجود در سایت دیجی کالا و سایر مراجع اینترنتی از نظر نوع بسته بندی و نحوه مصرف تفاوت هایی با هم دارند؛ به عبارت بهتر علاوه بر بسته بندی های رایج موجود در بازار، برخی ارقام نودالیت تند به صورت لیوانی عرضه می شوند. برای مصرف این نودل ها کافی است، مقدار کمی آب جوش به لیوان اضافه کرد و سپس نودل آماده شده را همراه با سس تند همراه آن سرو نمود. نودالیت لیوانی به خصوص برای استفاده در محل کار، زمان سفر یا پیک نیک مناسب است.

نودل جاجانگمیون تند

نودل جاجانگمیون تند نودل جاجانگمیون تند را می توان یکی از خوش طعم ترین و پرفروش ترین نمونه های نودل کره ای تند دانست. نکته اصلی تهیه این نودل استفاده از سس لوبیا سیاه تند می باشد. این سس از دانه سویا به دست می آید. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که فرآیند نسبتاً طولانی تخمیر سویا باعث می شود که رنگ سس حاصل از آن تیره باشد.

نودل جاجانگمیون، طعم منحصر به فردی دارد و در کشور کره جنوبی به مناسبت های مختلف سرو می شود؛ البته این غذا در سایر نقاط دنیا نیز طرفدار دارد؛ به همین علت امروزه شاهد روند رو به رشد تولید آن به صورت آماده می باشیم.

همانند سایر محصولات مشابه، نودل تند جاجانگمیون را می توان به صورت ساده یا همراه با طعم های مختلف (مرغ، گوشت، سبزیجات و …) مشاهده کرد، همچنین روش های مختلفی برای درست کردن این نودل وجود دارد. برخی افراد مقداری نخود فرنگی، قارچ و هویج به سس تند جاجانگمیون اضافه می کنند، در حالی که برخی دیگر مصرف نودل تند به همراه گوشت را ترجیح می دهند.

به طور کلی آماده کردن نودل جاجانگمیون تند، چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد. کافی است، آن را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار دهیم، تا نرم و آماده شود؛ سپس می توان سس طعم دهنده را با آن مخلوط کرده و نوش جان نمود. این خوراکی خوشمزه نه تنها یک میان وعده عالی به شمار می رود، بلکه برای ناهار و شام نیز مناسب به نظر می رسد.

تند ترین نودالیت جهان

تند ترین نودالیت جهان در برخی قسمت های پیشین این نوشتار گفتیم که انواع نودالیت تند با پسوندهای گوناگونی مانند نودل دو برابر تند و سه برابر تند عرضه می شوند. بدیهی است که نودل های سه برابر تند از میزان تندی بسیار بالایی نسبت به نودل تند معمولی برخوردار می باشند، اما در حال حاضر شاهد فروش محصولات جالب توجهی تحت عنوان تند ترین نودل جهان، نودل تریپل اسپایشی و … می باشیم.

هر چند که بسیاری از مردم نودالیت تند را به عنوان یک غذای خوشمزه استفاده می کنند، اما به نظر می رسد، عبارت هایی مثل تند ترین نودالیت جهان بیشتر با هدف ایجاد چالش خوردن مواد غذایی خاص به کار می روند.

داستان جالبی درباره تند ترین نودالیت جهان وجود دارد. در شهر جاکارتا (واقع در کشور اندونزی) یک رستوران خیابانی هست که تند ترین نودل موجود در دنیا را ارائه می دهد. میزان تندی این نودل به حدی است که هیچ کس جرات خوردن آن را ندارد. این غذا به نودل مرگ شهرت دارد.
گفته می شود که یک آشپز انگلیسی در طی سفر خود به اندونزی، خوردن نودل مرگ را امتحان کرده است. اتفاق عجیبی که پس از چشیدن تند ترین نودل جهان می افتد، این است که فرد انگلیسی، قدرت شنوایی خود را به مدت چند دقیقه از دست می دهد.

در ادامه معرفی تند ترین نودالیت جهان باید اضافه کرد که این غذا به هیچ وجه طعم نودالیت ندارد و در هنگام چشیدن فقط تندی آن احساس می شود. نودل مرگ با استفاده از 100 نوع فلفل تند تایلندی درست می شود و طبق تحقیقات انجام شده، میزان تندی آن به مراتب از تند ترین سس های فلفل جهان نیز بیشتر است.