نخود مشکل گشا و راه های افزایش ثروت با آن

ارزش غذایی و فواید سلامتی نخود مشکل گشا چیست؟ نخود سبز باغی منبع ارزشمندی از پروتئین، آهن و فیبر نامحلول است.

فیبر نامحلول به کاهش کلسترول سرم کمک می کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

نخود فرنگی و مانند آن حاوی پروتئین بسیار کمتری هستند، اما منبع عالی آهن و ویتامین C هستند که برای حفظ عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن شما کار می کنند.

حقایق تغذیه ای (1/2 فنجان نخود فرنگی پخته شده)

کالری 67
فیبر رژیمی 2.4 گرم
پروتئین 4.3 گرم
کربوهیدرات 12.5 گرم
ویتامین A 478 IU
ویتامین C 11.4 میلی گرم
اسید فولیک 50.7 میکروگرم
آهن 1.2 میلی گرم
پتاسیم 217 میلی گرم
منیزیم 31 میلی گرم

نخودهای باغی را درست قبل از پوست اندازی بشویید. برای پوسته پوسته شدن، انتهای آن را نیشگون بگیرید و رشته داخل غلاف را به سمت پایین بکشید و نخودها را بیرون بیاورید.

نخود غلاف خوراکی را بشویید و هر دو انتهای آن را کوتاه کنید. رشته را از دو طرف غلاف بردارید. مختصر بپزید یا خام سرو کنید.

برای حفظ رنگ سبز روشن و محتوای ویتامین C، سریع بخارپز کنید، تفت دهید یا سرخ کنید. ویتامین C به راحتی با پختن بیش از حد از بین می رود.

نخود فرنگی را در کیسه های فریزر آماده شده بسته بندی کنید، تا جایی که ممکن است هوا را با تا کردن قسمت بالایی کیسه خارج کنید.

به آرامی هوا را به بیرون فشار دهید و آب بندی کنید. تا یک سال در دمای 32 درجه فارنهایت یا کمتر فریز کنید.

توجه: آب بلانچینگ و حمام آب یخ را می توان بارها و بارها استفاده کرد. بعد از سفید شدن هر دسته از سبزیجات، آب بلانچ را به جوش برگردانید و در صورت لزوم آب را دوباره پر کنید.

آنها به خوبی در آماده سازی سرخ کردنی نگه می دارند ارزش غذایی وعده های غذایی را با افزودن آنها به ماکارونی، سوپ، خورش ها و غذاهای برنجی یا به صورت خام در سالاد باغچه ای تازه افزایش دهید.