لامپ کم مصرف 30 واتی که در فضاپیما ها از آن استفاده می شود

لامپ‌های فلورسنت مانند لامپ کم مصرف 30 وات فشرده هم میدان‌های فرکانس پایین و هم میدان‌های فرکانس متوسط را تولید می‌کنند. محدوده فرکانس دقیق بستگی به نوع لامپ دارد.

شدت هر لامپ ممکن است در هنگام تغذیه با جریان متناوب نوسان کند یا “سوسو بزند”.

در حالی که فناوری قدیمی‌تر لامپ‌های فلورسنت، سوسو زدن قابل‌توجهی را نشان می‌داد، به دلیل مدارهای الکترونیکی مورد نیاز برای کار، این مشکل به طور قابل‌توجهی با فناوری فعلی کاهش یافته است، تا حدی که CFL‌ها «بدون سوسو» نامیده می‌شوند. بیشتر.

برخی از افرادی که از بیماری های مختلف و غیر مرتبط با پوست رنج می برند ادعا می کنند که استفاده از لامپ های فلورسنت علائم آنها را تشدید می کند. چنین پیوندی توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی شود.

قبل از نتیجه گیری نهایی در مورد چندین شرط، نیاز به مطالعات اضافی وجود دارد. این نگرانی‌ها به ویژگی‌های مختلف لامپ‌های فلورسنت فشرده صرفه‌جویی در انرژی (CFLs)، یعنی سوسو زدن، تابش فرابنفش و نور آبی که تولید می‌کنند و میدان‌های الکترومغناطیسی نسبت داده شده‌اند.

فلیکر به طور کلی می تواند باعث میگرن و حتی تشنج در برخی از بیماران صرعی شود، اما چنین اثراتی با CFLهایی که به درستی کار می کنند گزارش نشده است.

شواهدی وجود دارد که نور آبی به طور کلی می تواند بیماری های شبکیه را در بیماران مستعد تشدید کند.

نمی توان رد کرد که فتوفوبیا، حساسیت غیرطبیعی به نور، در شرایط مختلف نوری ایجاد یا تشدید شود.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نور فلورسنت اثرات منفی بر افراد مبتلا به اوتیسم داشته باشد وجود ندارد، اما نمی توان تأثیر آن را رد کرد.

شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از لامپ‌های فلورسنت فشرده، نارساخوانی و Irlen Meares را تشدید نمی‌کند  ناتوانی‌های یادگیری که منجر به مشکلات خواندن و املا می‌شود.

لامپ های فلورسنت دارای یک پوشش شیشه ای هستند که اشعه ماوراء بنفش را فیلتر می کند، اما در برخی موارد، مقداری اشعه UV می تواند از آن عبور کند.

استفاده از پاکت های شیشه ای دوتایی میزان اشعه ماوراء بنفش ساطع شده را به طور چشمگیری کاهش می دهد.