خرید رشته پلویی بسته بندی در فروشگاه های معتبر

برای تهیه یک رشته پلو خوشمزه، رشته پلویی ماده اصلی مورد نیاز ما است. آرد گندم اصلی ترین ماده برای تولید رشته پلویی می باشد و  از لحاظ ارزش غذایی در گروه نان و غلات قرار می گیرد.
تولید رشته پلویی فرایندی چند مرحله ای است که از مخلوط کردن آرد گندم، آب و نمک به عمل می آید و به وسیله دستگاه های مخصوص برش می خورد؛ سپس خشک و بو داده می شود تا آماده مصرف شود. البته می توان در طی مراحل تولید، نمک را اضافه نکرد اما نمک برای بهبود کیفیت بافت، حالت ارتجاعی خمیر و چسبندگی به آن اضافه می شود.از آن جا که این محصول در سبد غذایی مردم جا دارد اطمینان از کیفیت و بهداشتی بودن رشته پلویی بسته بندی شده اهمیت دارد.

خرید رشته پلویی بسته بندی در فروشگاه های معتبر

مدل های مختلف رشته پلویی با ضخامت گوناگون

مدل های مختلف رشته پلویی با ضخامت گوناگون

هر چند اندازه رشته پلویی با توجه به نوع بسته بندی آن، متغیر است اما اندازه نرمال آن باید بین ۱۵-۱۰ سانتی متر باشد و رشته ها تا حد امکان صاف، یکنواخت، فاقد لک و مواد خارجی باشد.از انواع رشته پلویی موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته پلویی مخلوط
  • رشته پلویی شکسته و خرد شده
  • رشته پلویی عصایی شکل
  • رشته پلویی خمیری
  • رشته پلویی قطعه شده
  • رشته پلویی خشک و برشته

هر کدام از این رشته ها ویژگی هایی دارند برای مثال رشته های شکسته به رشته هایی که طول آن ها کم تر از ۳ سانتی متر باشد گفته می شود یا به رشته های به هم چسبیده، عصایی گفته می شود.

این رشته ها در رنگ های زرد، طلایی و قهوه ای تولید می شود و در بازار مصرف وجود دارند که  می توانید از هر نوع آن با توجه به نیاز و سلیقه خود استفاده کنید.

طرز تهیه رشته پلویی

طرز تهیه رشته پلوییتهیه رشته پلویی شامل چندین مرحله است. در این قسمت خلاصه ای از طرز تهیه رشته پلویی را بیان می داریم:

مرحله اول آماده سازی مواد اولیه است. آرد، آب و نمک سه ماده اساسی برای تهیه رشته پلویی می باشد و ویژگی هر کدام از این مواد بر کیفیت مطلوب محصول نهایی اثرگذار است.

در مرحله دوم یعنی مرحله تولید خمیر، آرد و نمک را به صورت خشک به خمیرگیر منتقل می کنند بعد از آن آب را کم کم اضافه کرده تا خمیر، شکل و قوام لازم را به دست آورد. سپس به خمیر به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان داده می شود تا به اصطلاح جا افتاده و یک نواخت شود.

در مرحله سوم یعنی شکل دهی و برش، باید خمیر را پهن کرد که عمل پهن کردن توسط غلتک انجام می شود. در حین عبور خمیر از غلتک ها، روی آن ها آرد پاشیده می شود تا از چسبیدن خمیرهای پهن شده جلوگیری کند. سپس عمل برش زدن انجام می شود و ۱۵-۱۰ دقیقه در همان حالت نگهداری می شود.

در مرحله چهارم رشته آشی را به خشک کن یا گرم خانه منتقل می شوند. دمای خشک کن در رشته پلویی حدود ۱۵۰ درجه سلسیوس است. اکنون رشته ها آماده بسته بندی و عرضه به بازار مصرف می باشند.

صادرات رشته پلویی به صورت بسته بندی

صادرات رشته پلویی به صورت بسته بندی

عرضه رشته پلویی به صورت کیلویی و بسته بندی وجود دارد. برای صادرات رشته پلویی،بسته بندی با کیفیت و زیبا حائز اهمیت است؛ برای بسته بندی رشته پلویی باید از جعبه های مقوایی مخصوص مواد غذایی با پوشش سفید استفاده کرد. این جعبه ها باید به گونه ای باشند که قابل حمل و نقل بوده و رطوبت و حشرات نتوانند به آن نفوذ کنند.

بر روی یک جعبه رشته پلویی که آماده عرضه به بازار های داخلی و خارجی است باید عبارات زیر درج شده باشد:

  • نام و نوع فرآورده
  • نام مواد تشکیل دهنده
  • وزن خالص
  • پروانه ساخت و کد بهداشتی وزارت بهداشت
  • تاریخ تولید و انقضا
  • نام و نشانی محل تولید
  • عبارت ساخت ایران

صادرات رشته پلویی عمدتا به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ارمنستان و … صورت می گیرد و در این میان بازار عراق بیشترین سهم را دارا است.