تاثیرات گوجه فرنگی در جیرفت برای ترمیم زخم های معده

گوجه فرنگی در جیرفت در فهرست محصولاتی قرار دارد که EWG پیشنهاد می‌کند برای اطمینان از خطر کمتر قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها، آن‌ها را در نسخه ارگانیک خریداری کنید.

اگر نمی توانید مواد ارگانیک را بخرید، نگران نباشید. مزایای تغذیه ای خوردن محصولات معمولی (غیر ارگانیک) بسیار بیشتر از خطر عدم مصرف محصولات است.

بتا بلوکرها، نوعی دارویی که معمولاً برای بیماری قلبی تجویز می‌شود، می‌تواند باعث افزایش سطح پتاسیم در خون شود. هنگام مصرف بتا بلوکرها، غذاهای پر پتاسیم مانند گوجه فرنگی باید در حد اعتدال مصرف شوند.

مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند برای کسانی که کلیه هایشان به طور کامل کار نمی کند مضر باشد. اگر کلیه های شما نتوانند پتاسیم اضافی را از خون خارج کنند، ممکن است کشنده باشد.

افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) ممکن است در هنگام مصرف غذاهای بسیار اسیدی مانند گوجه فرنگی، علائمی مانند سوزش سر دل و سرگیجه را افزایش دهند، با این حال واکنش‌های درونی متفاوت است.

این رژیم غذایی یا الگوی کلی غذا خوردن است که در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامتی بسیار مهم است. بهتر است از رژیم غذایی متنوع استفاده کنید تا اینکه بر روی غذاهای غیرمعمول به عنوان کلید سلامتی تمرکز کنید.

تحولات اخیر در مورد مزایای سلامتی گوجه فرنگی از اخبار MNT

مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه ممکن است با رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی کاهش یابد، زیرا یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی باعث افزایش سطح آدیپونکتین – تنظیم کننده چربی و قند خون – می شود.

ترکیب سویا و گوجه فرنگی ممکن است به پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که مقدار زیادی ترکیب سویا و گوجه فرنگی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کنند، کمتر است.