استفاده از چای حجت لاهیجان در بارداری برای افزایش هوش جنین

نگرانی هایی وجود دارد که مصرف زیاد چای حجت لاهیجان می تواند باعث آسیب کبدی شود. در سال 2018، سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) گزارشی را منتشر کرد که به این نتیجه رسید که چای سبز به عنوان یک نوشیدنی به طور کلی ایمن است حتی اگر مقدار زیادی از نوشیدنی را بنوشید.

با این حال، این موضوع در مورد مکمل های عصاره چای سبز صدق نمی کند. در مطالعات، مکمل ها با آسیب کبدی مرتبط هستند.

گزارش EFSA اشاره کرد که دوزهای روزانه EGCG 800 میلی گرم یا بیشتر می تواند باعث ایجاد مشکلات کبدی شود.

اگرچه کارشناسان آن هیچ نشانه ای از آسیب کبدی برای دوزهای کمتر از این مقدار پیدا نکردند، آنها اظهار داشتند که اطلاعات کافی برای شناسایی دوز ایمن از مکمل ها وجود ندارد.

طبق گزارش EFSA، متوسط دریافت روزانه EGCG ناشی از نوشیدن چای سبز بین 90 تا 300 میلی گرم است.

شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه مکمل‌های چای سبز همان کاری را که ادعا می‌شود انجام می‌دهند  یعنی به کاهش وزن کمک می‌کنند وجود دارد، بنابراین با توجه به خطرات، عاقلانه است که آنها را نادیده بگیرید.

نحوه ساخت: برگهای اولانگ تا حدی خشک می شوند و سپس به آرامی غلت می شوند تا اکسیداسیون جزئی ایجاد شود.

این فرآیند می تواند به اولانگ رنگ زرد مایل به سبز بدهد (بعضی از آنها وقتی سفت تر بغلتانند قهوه ای تر هستند). می تواند کمی بیشتر از چای سبز کافئین داشته باشد.

فواید نوشیدنی: اولانگ دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام تیاسیننسین است که ممکن است التهاب را کاهش دهد و از سیستم ایمنی محافظت کند.

طرز تهیه: جوانه های جوان برگ چای بلافاصله پس از چیدن به سرعت بخارپز شده و خشک می شوند. این کار از قهوه ای شدن برگ ها جلوگیری می کند.

به دلیل رنگ و طعم ملایم آن، بسیاری از مردم فکر می کنند که چای سفید حاوی مقدار کمی کافئین است، اما یک فنجان دم کرده می تواند تقریباً به اندازه چای سبز باشد.

فواید نوشیدنی: چای سفید حاوی بیشترین مقدار کاتچین است که ممکن است به باز نگه داشتن رگ های خونی کمک کند و به تجزیه چربی در بدن کمک کند.