استفاده از شیره توت در بازار توسط زنی باردار جنسیت فرزندش را تغییر داد

لازم به ذکر است که شیره توت در بازار دارای مقدار زیادی ویتامین B کمپلکس در گروه ویتامین ها و همچنین ویتامین K هستند.

این توت حاوی مقادیر عالی ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. این ویتامین ها به بدن در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها کمک می کنند.

این مواد مغذی این میوه را به منبع مناسبی برای نیاز روزانه ریزمغذی های مختلف تبدیل کرده است.
مصرف منظم این میوه روند پیری را کند می کند و به دلیل خواص ضد باکتریایی آن به درمان اسهال ناشی از باکتری کمک می کند.

خوردن عصاره آن در افراد مبتلا به واریس نشت رگ های خونی نازک را کاهش می دهد. عصاره آن همچنین دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که مانند میوه آن به بهبود بافت های آسیب دیده کمک می کند.

غرغره آب توت قرمز برای زخم ها و زخم های دهان مفید است و به تورم گلو و گلو درد و لثه های متورم کمک می کند. سایر خواص ضد التهابی این میوه می تواند به درمان درد مفاصل کمک کند.

شاه توت مزاج سرد و خشک دارد و تشنگی را برطرف می کند و اشتها را زیاد می کند. با توجه به فروکتوز طبیعی موجود در این میوه، در صورت استفاده مناسب، شاهتوت برای افراد دیابتی مفید است و حتی می تواند جایگزین خوبی برای شکر باشد.

این توت فوق العاده اثرات صفرا را از بین می برد و برای درمان زخم روده مناسب است و در کاهش رشد سلول های سرطانی در سینه موثر است.

شاه توت سرشار از پتاسیم است و خوردن بیش از حد آن می تواند منجر به اختلالات کلیوی شود. می تواند قند خون را کاهش دهد و باعث هیپوگلیسمی شود.

این میوه می تواند در برخی افراد با علائمی از جمله بثورات پوستی، خارش و تورم واکنش های آلرژیک ایجاد کند.
برخی از افراد ممکن است توهم داشته باشند. زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف شاهتوت با پزشک خود مشورت کنند.