آلو شابلون ۱۴۰۱، پایان یک گروگان گیری در تهران

این میوه های ارغوانی مایل به قرمز یعنی آلو شابلون ۱۴۰۱مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فوایدی هستند که ارزش لاف زدن دارند. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

غنی از مواد مغذی: آلو حاوی ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی از جمله ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و کمی پتاسیم است.

آلو کمی ویتامین K اضافی را برای شما به ارمغان می آورد، اما با کالری، قند و کربوهیدرات بیشتر.

این ویتامین ها و مواد معدنی می توانند از سیستم ایمنی، گوارش و تولید مثل و همچنین بینایی، قلب، ریه ها و کلیه ها حمایت کنند.

با یبوست مبارزه می کند: آلو فقط برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیست – اگرچه بیایید واقعی باشیم، به نظر می رسد آنها آنها را دوست دارند.

آلو خشک به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، اغلب به دلیل توانایی آنها در رفع یبوست مورد احترام است. (دو آلو حدوداً 1 گرم فیبر دارند.).

اساساً آلو خشک به مدفوع شما حجیم می شود و در نتیجه سرعت حرکت همه چیز در دستگاه گوارش شما را افزایش می دهد.

در یک مطالعه در سال 2011، محققان دریافتند که خوردن آلو در کاهش یبوست نسبت به یک درمان ملین رایج موثرتر است. یک مطالعه در سال 2014 همچنین نشان داد که آلو خشک مدفوع را در افراد دارای یبوست و غیریبوست نرم می کند.

در ضمن، هر دو آلو و آب آلو دارای سوربیتول هستند که یک الکل قندی است که اثر ملین طبیعی دارد. اما هشدار: زیاده روی نکنید. برای جلوگیری از اسهال، روزانه 4 تا 8 اونس آب آلو مصرف کنید.

از آنجایی که آلو در هر وعده فیبر زیادی ندارد، افزایش فیبر از این طریق ممکن است سخت باشد. آلو هنوز هم برای سلامت دستگاه گوارش روزانه عالی است، اما آلو برای گاز گرفتن شما جذابیت بیشتری دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان: مطالعات نشان می دهد که آلو دوز خوبی از آنتی اکسیدان ها را برای کمک به کاهش التهاب و محافظت از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد ارائه می دهد.

آنها به خصوص سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل هستند که به سلامت استخوان ها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

در یک مطالعه در لوله آزمایش در سال 2015، محققان دریافتند که پلی فنول موجود در آلو به طور قابل توجهی نشانگرهای التهابی مرتبط با بیماری های مفاصل و ریه را کاهش می دهد.